lördag 23 april

Jag vaknade 8 idag av någon anledning, men det gör inget, dagen blir så himla mycket längre då! Tog en lång morgonpromenad med min valurvsbjörn/grisnalle som gick bra, han va lite vild men det hör ju till :) Under dessa "tömma- hjärnan-turen" så kan man ju ändå inte låta bli att fundera lite, jag menar våren är här, det är blommor överallt, men det finns så många olika! Tussilago och vitsippor ploppar upp i mängd så fort det blir lite plusgrader, inte helt okej, jag skulle därför vilja kalla dem vårslampor. Men faktiskt, tänk efter lite kära vänner, de finns precis överallt och visst är det ofta bland de första blommorna man ser? =vårslampor.

Några som inte är vårslampor är blåsippor. Dem ser man inte varje dag och de dyker inte upp hundra stycken på en plats och försöker våldta ditt ben.
Plus att de har alltid vart hederliga för mig. Man plockar inte blåsippor helt enkelt. För på lekis fick vi lära oss att de är fridlysta och det är BIG NO att plocka sådana blommor (ungefär så allvarligt som att plockar du en blir det fängelse, det trodde jag iaf...kanske än idag). Jag har inte plockat någon sen jag fick höra det. Jag lever som jag blir lärd!









Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra att du lyssnar på Barbro och Carin. Undrar dock vad de skulle ha tyckt om att du kallar blommor för vårslampor haha!

2011-04-23 @ 18:21:15
URL: http://eypa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0